C# ile Android Uygulama Geliştirmek

C# ile Android Uygulama Geliştirmek

C# ile Android Uygulama Geliştirmek mümkün mü diye soran kardeşimizin sorusunu cevaplıyoruz.

SORU:

Merhaba abi ben orta seviye c# biliyorum ve c# dili ile android oyun yapmak mümkün mü ve hangi programla yapabilirim ?

CEVAP:

Bir C# yazılımcısı olarak bu konuyu kararı aldığımda bende baya merak etmiş ve araştırmıştım. Araştırmalarım sonucunda vazgeçtim bu sevdadan =) Gerekçelerine bakalım …

C# ile Android Uygulama

Öncelikle C# ile Android uygulama geliştirmek için Microsoft ‘un kendisinin böyle bir desteği yok. Bunun en büyük nedenlerinin başında Microsoft ‘un Android ‘in sahibi Google ‘a ziyadesiyle rakip hatta gıcık olması var. Yani Apple mağazasına gidip Samsung telefon almak istemek gibi bir şey.

Tabi piyasada yazılımcıların ciddi bir bölümünün C# bilmesi ve Android uygulama geliştirme sevdasının yoğunlukta olması nedeniyle ortada bir fırsat olduğunu fark edenler C# ile Android uygulama geliştirmek için bir platform oluşturmuşlar daha doğrusu oluşturmaya çalışmışlar.

C# ile Android UygulamaBu platformun adı . Yaptığım araştırmalar neticesinde ciddi sorunları olan bir platform. “Kolaya kaçayım, ile uğraşmayayım, zaten bildiğim dilin nimetlerinden yararlanayım” kafasıyla hareket edip bu platformun kullanılması durumunda kafayı yemek kuvvetle muhtemel.

Bu platformun yaptığı C# ile yazdığınız kodları Android platformunda çalıştıracak şekilde değiştirmek. Tabi bu çok çeşitli hatalara neden oluyor. Çünkü yüzde yüz sorunsuz çeviri mümkün olamıyor (Google Translate de İngilizce paragrafı Türkçeye çevirmek gibi düşünün).

Ayrıca platform ziyadesiyle pahalı. Free versiyonu var ama pek bir cacık yapılamıyor.

Diğer bir mesele, C# ‘ta uygulama yapar gibi, hiç bir şey öğrenmenize gerek kalmadan bu platform ile Android mümkün değil. Zira bu programında kendine has ayarları, özellikleri ve kodları var. Dolayısıyla bunları da öğrenmeniz gerek.

En önemli meselede desteğin, özellikle Türkçe desteğin yok denecek kadar az olması. Yani sitelerde Xamarin ile Android uygulama geliştirme konusunda bir sürü kaynak bulmak mümkün değil, ki bunun önemini bütün yazılım öğrenmek isteyen kardeşlerim bilir.

Xamarin ‘i bir kenara bırakacak olursak alternatif olarak var. Fakat MonoDroid konusunda da kayda değer bir kaynak yok ve öğrenilmesi gereken ayarlar, yüklemeler var. Tabi stabilize olup olmadığı da ciddi bir muamma.

Uygulama Geliştirmek İçin İdeal Platform

Daha önce de bir konuda söylemiştim. İster isteyin, ister Microsoft uygulama geliştirmek isteyin, isterseniz Apple için bir uygulama geliştirmek isteyin. Hangi platform için uygulama geliştirmek istiyorsanız, o platformun desteklediği kodlama dilini tercih etmeniz en iyisidir. Android için Java, Microsoft için C#, Apple için Objective-C (Son dönemde Swift çıktı) dilleri en idealidir.

SONUÇ

geliştirmek için kasmaktansa Java öğrenmek çok daha mantıklı. Hem C# ile Java birbirine benziyor, hem ekstra, CV ‘nize yazabileceğiniz son derece geçerli bir yazılım dili öğrenmiş olursunuz hemde çok daha sağlam bir iş ortaya çıkarmış olursunuz.

Çoğu zaman kolaya kaçmak, bir şeyi basit yoldan halletmek o işin dandik olmasına ve o ana kadar verdiğiniz bütün emekleri çöpe atmanıza neden olabilir 😉

Ayrıca Kodcu Herif 'te yer alan aşağıdaki konulara da göz fırlatabilirsiniz =)

Bilinmeyen Bilişim Kitabı