Yönetim Bilişim Sistemleri Okuyup Yazılımcı Olmak

Yönetim Bilişim Sistemleri Okuyup Yazılımcı Olmak
Bilinmeyen Bilişim Kitabı

okumayı düşünen kardeşimizin yazılım işi yapma isteğine dair sorusunu cevaplıyoruz.

SORU:

Merhaba kodcu abi (abim yaşındasın diye umuyorum)
Ben lise son okuyorum bildiğin gibi geçen hafta sınava girdik tm öğrencisiyim kendi alanımdan 78 bininci oldum.
Ben aslında bir hata yaparak aileme uyarak eşit ağırlık seçtim .
Şimdi bu saatten sonra mühendislikler rüya gibi , programcılıklarda 2 yıllık diye biliyorum hepsi bende tmden bilgisayar ile en alakalı bölüm olarak gördüğüm yönetim bilişim sistemleri seçmeyi düşünüyorum. Bu bölümün en iyisi boğaziçi üniversitesinde ve anlamadığım bir nedenden ygsden ütopik bir puanla alıyor.Diğer üniversitelerde ise tm-1 puanı ile alıyor.Sence bu bölümü özel bir üniversitede tam burslu okusam yazılımcı olarak iyi bir yere gelebilir miyim ?
Biraz kendimden bahsedeyim küçüklükten beri bilgisayarla ilgiliyimdir.Söküp takmak olsun.Pythonla bazı projeler yapmak olsun falan ama bir diğer endişemde şu ben bu mühendislik matematiği denilen türev ve integral trigonemetri falan hiç anlamıyorum.
İlerde bu yüzden matım kötü olduğu için çok fazla sıkıntı yaşar mıyım ?
Biraz tercih rehberiymişsin gibi bir soru yolladım ama kusura bakma bunları birine dökmem gerekiyordu.

CEVAP:

30’umuza geldik sen karar ver abin yaşında mıyım değil miyim =) Tercih rehberliği konusunda da “gibi”si fazla. Ben kendimi gelen sorulardan dolayı tercih rehberi olarak hissetmeye başladım zaten. Okullardaki tercih rehberleri benim kadar tercih yapacak olan kardeşlerime yardımcı olmuyordur =) Şimdi cevabımıza bakalım …

Yönetim Bilişim Sistemleri

Yönetim Bilişim SistemleriBilgisayar ile ilgilenen kişilerin eşit ağırlık okuması durumunda seçebileceği en ideal bölüm bence yönetim bilişim sistemleri bölümüdür. Çünkü günümüzde en değerli şey bilgidir. Yönetim Bilişim Sistemleri bölümünden mezun bir kişinin bir şirketteki görevi de bilgiyi toplamak, bilişim ortamında derlemek ve şirketi yöneten kişilerin çok daha kolay karar alabilmesini sağlamak amacıyla, anlaşılır bir şekilde sunmaktır.

Bu anlamda bilişim ve işletme arasında bir köprü görevi görür. Bu bölüme en benzer bölümlerden biri ise bölümüdür ve onun konusu da burada: İşletme Enformatiği Bölümü

Bu türev, integral konuları açık konuşmak gerekirse sadece okul hayatınızda karşınıza çıkar. İş hayatına girdiğinizde hiç bir işletme “al şu sonuçların türevini, integralini çıkar” demez. Belki türev, integral gibi konuların işe yaradığı işler vardır fakat ben bu yaşıma kadar ne denk geldim, nede ihtiyaç duydum.

Zaten matematikte türev, integral gibi konuların olmasının başlıca nedeni, sizin ileride kesin işinize yarama ihtimali olduğu için değil, zor bir konuyu anlayabilmeniz, çözüm bulmak için uğraşabilmeniz için vardır. Yani iş hayatınızda karşınıza bir sürü zorluklar çıkacak. Bunları türev, integral de olduğu gibi anlayabilmeniz ve çözümler üretebilmeniz gerekecek. Dolayısıyla anlama ve çözüm üretme yeteneğinizi bu şekilde geliştirmeniz lazım.

Açık konuşayım kardeşim, ben senin yerinde olsam Yönetim Bilişim Sistemleri gibi bir bölüm okuduktan sonra asla yazılıma yönelmezdim. Bilmiyorum, belkide böyle düşünmemin nedeni Yönetim Bilişim Sistemleri kapsamında olan hem bilişim hemde işletme konularına aşırı ilgi duymamdan yada yazılım sektöründe yıllardır çok fazla sıkıntıya şahit olmamdan kaynaklanıyordur.

Bunun yanı sıra Yönetim Bilişim Sistemleri okuduğunda da yazılım bilsen dahi, yazılım işinde çalışmak söz konusu olduğunda her zaman bilgisayar mühendisi ve yazılım mühendisi olan kişilerden sonra tercih edileceksin. Çünkü iş dünyası tabiri ile “Title” yani başlığın önemli. Senin başlığında, kafandaki bilgilere göre değil diplomanda ne yazıyorsa o dur.

SONUÇ

Netice olarak kardeşim, Yönetim Bilişim Sistemleri bence gayet güzel bir bölüm. Yazılımcı olmak konusunda harcayacağın çabayı, çok başarılı bir olmak için harcamanı tavsiye ederim. Bence üniversitede olabildiğince yüksek puan alıp, gidebildiğin en iyi üniversiteye git ve yine bölümünden en iyi şekilde mezun olmaya çalış. Benim inancım, yazılıma yönelmen durumunda sahip olacağın iş ve maddi imkanlardan çok daha fazlasına sahip olursun. Yazılımı da boş zamanlarında hobi olarak öğrenir ve yaparsın.

Baktın şans eseri yazılım ile ilgili bir fırsat doğdu, o zaman onu değerlendirirsin. Fakat önceliğin daha garanti yol olan Yönetim Bilişim Sistemleri Uzmanı olmak için olabildiğince çok çalışmak olmak olsun.

Bilinmeyen Bilişim Kitabı
  • Oğuzhan Türkoğlu

    Cevap yazdığın için sağol abi çok faydalı oldu eline meğeine sağlık