Teknoloji Bizi Nereye Götürüyor?

Teknoloji Bizi Nereye Götürüyor?
Bilinmeyen Bilişim Kitabı

Herkese merhaba,
BÖTE öğrencisiyim. Bir eğitim dersimizde hoca 6 şapkalı düşünme tekniğine göre “gelecek teknoloji” konusuna hazırlanmamızı istedi. Bizim grup siyah şapka, yani teknolojinin olumsuz ve kötü yönlerinden bahsedeceğiz. Bununla ilgili bir yazı yazdım. Paylaşmak istedim.

Önümüzdeki yıllarda teknoloji hızla geliştiğinden, hayatımızın merkezi haline gelecek. İşimize yarayan ve hayatımızı kolaylaştıran robotlar olacak. Fakat insanoğlunun da robottan bir farkı kalmayacak. Sabah seni konuşan saatin uyandıracak. Evde klima mı açık kaldı o güzelim katlanabilir telefonun konuşup sana haber verecek kapat beni diye. Yemek saatin geldiğinde iki kapsül alacaksın ve yutacaksın. Bi güzel karnını doyurdun. Bunlar güzel şeyler dimi, süper elbette. Abi robot oldun.

TeknolojiGel gelelim hayatımız teknolojinin ellerinde olacak. O kadar çok akıllı cihaz geliştirilecek ki artık bizim aklımızı kullanmamıza bile gerek kalmayacak beyin bir süre çalışmadığında kafamızın içinde fazlalıktan ibaret olacak. Bir çok güzel ve lezzetli besin ilerde yemek olmaktan çıkıp filmlerde gördüğümüz kapsüllere dönüşecek. Sosyallik gitgide körelecek. İnsanlar duygularını yitirecek. Başta da dediğim gibi robottan bi farkımız kalmayacak. Her yerde bizi gözetleyen kameralar uydular olacak özel hayat sıfır! Her şey o kadar mekanikleşecek ki doğal yaşam diye bir şey artık antika gözüyle görülecek. Her şey yapay olacak. Belki ilerde yapay ağaçlı bir yolda yürüyebileceğiz. Yapay yollarda yürüyen robotlar!

Gen haritamız çıkacak. bunun bir çok yararı olduğu gibi elbette zararı da olacak. Hastalıklar çok önceden teşhis edilip daha hastalanmadan bazı tedavilerle önüne geçmiş olunacak. hangi yiyecek zararlı hangisi yararlı önceden kestirilip insanların önüne sunulacak. (besin diyoruz yani küçük kapsülcükler). Çikolata bile 10 yıl içinde yok olacak. Gelecek nesil çikolatanın tadını bilemeyecek tabi ki yapaylarını ürettikten sonra hiç farkı da olmayacaktır. Gen haritasından devam edelim. Anne ve babanın gen haritası çıkarılarak çocuğun hangi özelliklere sahip olacağı önceden bilinecek. Çocuğunuz çok yetenekli bir futbolcu mu olsun istiyorsunuz ya da başarılı bir uzman doktor. Çocuğunuzun genleriyle oynayarak bunun başarılması olanaklı. Yani tebrikler, sizin seçtiğiniz özelliklerle doğan nur topu gibi bi robotunuz oldu.

Teknolojiyi SevmiyorumRobotlaşmaktan devam edelim. Önümüzdeki 10 yıl içinde ısıya ve soğuğa dayanıklı leke tutmayan özel kumaşlar tasarlanıp bunlarla giyecekler yapılacak. Bol bol sıradanlaşmak görülecek sokaklarda. Moda diye bir şey kalmayacak. Herkes klasik uzay modası kıyafetler giyecek. En çok korktuğunuz trafik kazaları ortadan kalkacak sevinin. Artık kaza yapabilmek için özellikle kaza yapacaksınız. Çift katlı yollar uçan arabalar derken üst düzey ve alt düzey insan tabakaları oluşacak. Alt düzeyler tabi ki fakir alamayan şehrin karanlığına gömülmüş güneş bile görmeyen bildiğimiz bu sokaklarda yaşayacak. Üst tabaka adından da anlaşılabileceği gibi gökyüzüne yakın teknolojik evlerinde yaşayacak ve uçan arabalarıyla hıza hız demeyecekler. Ooo alt tabakayı daha çok sevmeye başladım bak şimdi. En azından daha insancıl olacaklar.

Bakalım daha ne var. Elbette ki bu teknolojileri Türkiye keşfetmeyecek diğer ülkeler bizden daha çok çalıştıkları için onlar bulacak. Peki bizler ne olacağız. Bi kere önümüzdeki üçüncü dünya savaşı tahmin edersiniz ki olacak. Bizim teknolojimiz elektiriği kapatınca bitiyor. Geriye sıfırız. Yani teknolojik savaşı bir güzel kaybettikten sonra insanlarımız yeni nesil kölelikle başbaşa kalacak. Geriye hayalgücünüzü kullanarak bir çok senaryo kurabilmek kalıyor.
Yazı Sonu.

Ben sadece olumsuz bir pencereden baktım. Umarım ki insanlar hep insan olarak kalırlar. Teşekkürler.

Onur Kınay
Göksu
Bilişimci, meraklı, tek amcası Google
Göksu Altınören Twitter Sayfası

Kodcu Herif 'te Bilgini ve Tecrübeni Paylaşmak İçin Tıkla

Bilinmeyen Bilişim Kitabı
  • Çok zor bir konuda güzel bir yazı yazmışsın. Teknolojiye karşı yazı yazmak zordur. Zaten sende teknolojinin olumsuz taraflarını savunacak kişi iken ister istemez olumlu yanlarını yazmak zorunda kalmışsın =)

    Fakat teknolojinin olumsuzluklarından bahsederken en çok değindiğin “küçük yemek hapları” olayı teknolojik değil daha çok bilimsel bir olaydır =) Bu teknolojinin sunduğu imkanlar sayesinde yapılması muhtemel bir şey olsa da teknolojiye bağlamamak gerekir. Gen haritasına göre doğacak çocukların özelliklerinin önceden belirlenmesi olayı da tıp ve bilimsel alana giriyor =)

    Haklı olduğun ve teknolojinin zararı olarak kabul edebileceğimiz nokta ise alt ve üst sınıf arasındaki uçurumun artacak olması.

    Netice olarak biraz zorlama bir yazı olmuş. Yazıda ağırlıklı olarak teknolojinin insan ilişkilerine ve sosyalliğe verdiği zarara değinsen çok daha başarılı bir yazı olurdu 😉 Eminim ki, olumsuz yanlarından çok olumlu yanlarını anlatan tarafta olsan çok daha güzel ve yazdıklarına itiraz edilemeyecek bir yazı yazardın. =)